Norwegian wood

tapio2006-10-05

先日はたくさんのコメントをいただきありがとうございました。とても嬉しく読ませていただきました。
こっちにきてからずっと、Dr. Fjortoftの家に宿泊させてもらっています。
15:20@Telemark, Norway。今日はとてもいい天気です。しかし、朝の気温は、4度。こっちの子どもたちと森へ。昼には、恒例の火を焚いてソーセージ、ノルウェーカマボコ(さつま揚げに近い)やカンターレというキノコ、パンを焼いて食べる。
たまたまもっていた沖縄の「ちんすこう」をあげたら、子どもたちが喜んで食べていたのには驚きました。もしかしたら、彼/彼女らは「ちんすこう」を食べた最初のノルウェー人かもしれない。
午前中の調査が終わって、午後から大学に戻りました。さっき、isightを使ったビデオチャットがうまくいって研究室のみんなと話せたのでとてもよかった。
今から、またミーティングです。調査、ミーティング、プレゼンが続き日本にいるとき以上にタイトなスケジュールに。
さっき、建築の先生にNorwayの建築家Sverre Fehnさんの本を紹介してもらいました。
明日は下記のようなプレゼンがあります。→セミナーの紹介
■Learnscapes: a multidisciplinary approach to learning
Seminar 6th October 2006
Preliminary programme
Dean/head of institute: Anne H?va Glenna Welcome speech

Guest speaker:
Keitaro Ito, Ph.D., Associate Professor, Kyushu Institute of Technology, Japan: How to create an outdoor schoolground ? and how it affords activity.

Ingunn Fj?rtoft, Ph.D., Associate Professor, Telemark University College: The affordance of landscapes: How environments invite physical activity and promote motor development in children.

Robert Larsen, Assistant Professor, Telemark University College: High speed in the outdoors! How outdoor landscapes afford physical activity.

Roar Kr?kenes, Assistant Professor, Telemark University College: Science in outdoor education, options and practice.

LUNCH

Geir Grimeland, Assistant Professor, Telemark University College: The Art of Bouldering.

Jostein Sandven, Assistant Professor, Telemark University College: The creative outdoors: Arts and crafts in outdoor education.

H?kon Engstu, Assistant Professor, Telemark University College: Outdoor education in curriculum development: a historical perspective.

Arne Marius Samuelsen, Ph.D., Associate Professor, Telemark University College: Estetics in indoor landscapes: does it matter?

Kari Carlsen, Head of Institute of Arts, Crafts and Folk Culture: How to cooperate in learning landscapes: Inter- and intra cooperating ideas - a multidisciplinary approach.